Factors of Service Quality and Price Perception Affecting on The Loyalty of Entrepreneurs in a Large Flea Market, Chon Buri Province

Main Article Content

Thanathip Saensak
Somboon Saraphat

Abstract

The objectives of this research are: 1) to study the level of service quality, the level of price perception, and the level of loyalty of entrepreneurs in a large flea market in Chonburi Province; and 2) to study the influence of service quality and price perception on the loyalty towards the provider of space rental services in a large flea market in Chonburi Province. This research aims to enhance service quality in flea markets, enabling vendors to consistently lease spaces and maintain long-term tenancy. The goal is to support the market's sustainable operation and its ability to address the issue of unstable income, which may arise from economic downturns. The sample used in the study consisted of 340 entrepreneurs from a large flea market in Chonburi Province. The statistical methods used for data analysis included descriptive statistics, frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis.


The results of the research are as follows: 1) Retail entrepreneurs exhibit the highest level of agreement regarding overall service quality, a high level of price perception and the highest level of agreement regarding loyalty. 2) Service quality and price perception factors significantly influence the four dimensions of loyalty among entrepreneurs in a large flea market in Chonburi Province at the 0.05 significance level. The researcher believes that the findings of this study will be beneficial to both flea market operators and vendors, as they can utilize the information gained from this research to develop and improve the market. This will contribute to the sustainable operation of the business. For example, it may involve training to maintain the standard of market management staff, increasing communication through congenial greetings and providing clear, useful advice to vendors, as well as addressing issues in a timely manner once reported by the vendors.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Saensak, T., & Saraphat, S. (2025). Factors of Service Quality and Price Perception Affecting on The Loyalty of Entrepreneurs in a Large Flea Market, Chon Buri Province. Journal of Applied Economics and Management Strategy, 12(1), 55–74. Retrieved from https://kuojs.lib.ku.ac.th/index.php/jems/article/view/5970
Section
บทความวิจัย (Research Article)
Author Biographies

Thanathip Saensak, Faculty of Management Science, Kasetsart University Sriracha Campus.

Master Student

Somboon Saraphat, Faculty of Management Science, Kasetsart University Sriracha Campus.

Assistant Professor

References

กมลวรรณ ทองอร่าม. (2552). ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลของผู้ซื้อและผู้ขายกับปัจจัยทางการตลาดในตลาดนัดเขตอำเภอเมือง จังหวัดเพชรบุรี. (วิทยานิพนธ์หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต มหาวิทยาลัยราชภัฏเพชรบุรี)

กัลยา วานิชย์บัญชา. (2556). การวิเคราะห์สถิติ : สถิติสำหรับการบริหารและวิจัย. (พิมพ์ครั้งที่ 14). กรุงเทพฯ: ภาควิชาสถิติ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

เครเด้นดาต้า. (2567). ผลประกอบการรายได้ของตลาดนัดขนาดใหญ่แห่งหนึ่งในจังหวัดชลบุรี ย้อนหลัง 10 ปี ตั้งแต่พ.ศ. 2557–พ.ศ. 2566. สืบค้นเมื่อวันที่ 30 ธันวาคม 2567 จาก https://data.creden.co/company/general/0105553019931

ชัยวัฒน์ กลมปล้อง และวุฒิชาติ สุนทรสมัย. (2564). คุณภาพการบริการและส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีอิทธิพลต่อความภักดีของผู้เข้าใช้บริการสถานบริการฟิตเนสในอาเภอเมืองจังหวัดชลบุรี. วารสารบริหารศาสตร์ มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี, 10(2), 57-77.

ตลาดนัดขนาดใหญ่แห่งหนึ่งในจังหวัดชลบุรี. (ไม่ปรากฏวันที่). หน้าแรก [เพจเฟซบุ๊ก]. เฟซบุ๊ก. สืบค้นเมื่อวันที่ 30 ธันวาคม 2567 จาก https://www.facebook.com/ninjaamata/

เมนาท บรรเทาทุกข์ และนลินี ประสิทธิ์. (2564). คุณภาพการให้บริการที่มีผลต่อความจงรักภักดีในการใช้บริการของลูกค้าธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร (ธ.ก.ส.) ในเขตจังหวัดพิจิตร. [เอกสารนำเสนอโครงการนำเสนอผลงานทางวิชาการแห่งชาติ ประจำปี พ.ศ. 2564]

สำนักงบประมาณของรัฐสภา. (2567). ภาวะเศรษฐกิจมหภาคแนวโน้มทางการคลังและปัจจัยทาง

เศรษฐกิจการคลัง. [เอกสารวิชาการ] ฉบับที่ 6/2567. สืบค้นเมื่อวันที่ 30 ธันวาคม 2567 จาก https://web.parliament.go.th/view/82/News_Detail/2567/1494/TH-TH

สุรัช ภูภัทรจินดา และรัชดา ภักดียิ่ง. (2563). คุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าธุรกิจอะไหล่รถยนต์ในจังหวัดหนองบัวลำภู. Journal of Modern Learning Development, 5(6), 116-127.

Best, J.W. and J.V.Kahn. (2014). Research in Education. (10thed.). Harlow: Pearson Education Limited, 338-339.

Dewi & Ferdian Hajadi , Yunita Wijaya Handranata and Maria Grace Herlina. (2021). The effect of service quality and customer satisfaction toward customer loyalty in service industry. Uncertain Supply Chain Management, 9(2021), 631-636.

Hellier P. K., Geursen, G. M., Carr, R. A., & Rickard, J. A. (2003). Customer repurchase intention: A general structural equation model. European Journal of Marketing, 37(11-12), 1762-1800.

Kotler, P& Keller, K.L. (2006). Marketing Management. (12thed). Upper Saddle River,Nj: Prentice Hall.

Likert R. (1961). New patterns of management. New York, NY: McGraw-Hill.

Mila Hariani, Ella Anastasya Sinambela. (2020). The effect of price perception, Service quality, and product diversity on superindo customer loyalty in Surabaya. Journal of Science ,Technology and Society, 1(1), 29-36.

Oliver, R.L. (1999). Customer perceived value, satisfaction and loyalty: The role of switching costs. New York: McGraw-Hill.

Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1998). SERQUAL : A multiple-item scale for measuring customer perceptions of service quality. Journal of retailing 64, 12-40.

Rorim Panday & M.Fadhli Nursal. (2021). The effect of service quality and customer satisfaction on customer loyalty. Jurnal manajemen Strategi dan Aplikasi Bisnis, 4(1), 171-180.

Rust, R. T., & Oliver, R.L. (1994). Service quality: Insights and managerial implication from the frontier. New York: Sage Publications, Inc. satisfaction and repurchase loyalty. Journal of the Academy of Marketing Science, 30(3), 240-249.

Slamet Heri Winarno, Aloysius Rangga Aditya Nalendra & Bryan Givan. (2020). The effect of service quality, Corporate image and price perceived in creating customer satisfaction and loyalty on education business. Journal Bisnis dan Manajemen, 10(1), 45-56.

Yamane, T. (1973). Statistics: An introductory analysis. New York: Harper & Row.