A Study of the Business Operations of Fast Fashion Industry Brands with Eco-Friendly Concepts Under Global Warming Freitag’s Case Study

Main Article Content

Jaruporn Tangpattanakit

บทคัดย่อ




บทคัดย่อ
           จากความหนักหน่วงของสภาวะโลกร้อนทั้งในปัจจุบันรวมถึงแนวโน้มที่น่าจะเกิดในอนาคต ประกอบกับความตระหนักของผู้บริโภคเกี่ยวกับผลกระทบต่อโลกที่เกิดจากขั้นตอนการผลิตสินค้าแฟชั่นที่นับวันยิ่งทวีคูณเพิ่มมากขึ้น จึงอาจส่งผลให้มีบางแบรนด์ไม่เป็นที่ต้องการของตลาด ไม่ถูกตัดสินใจซื้อจวบจนประสบความล้มเหลว ดังนั้นบทความนี้ผู้เขียนจึงมีความสนใจและให้ความสำคัญกับการศึกษาหาสาเหตุและแนวทางแก้ไขอย่างเหมาะสมให้กับแบรนด์ในอุตสาหกรรมแฟชั่น โดยได้กำหนดวัตถุประสงค์ของการศึกษาบทความนี้คือ เพื่อรวบรวมและนำเสนอข้อมูลเกี่ยวกับการดำเนินธุรกิจของแบรนด์ในอุตสาหกรรมแฟชั่นภายใต้สภาวะโลกร้อนที่โลกกำลังเผชิญด้วยแนวคิดรักษ์โลก
           ทั้งนี้ผลการศึกษาพบว่า อุตสาหกรรมแฟชั่นตามกระแส ได้สร้างผลกระทบอย่างมหาศาลต่อสภาวะโลกร้อน จึงทำให้ผู้บริโภคหันมาใส่ใจสิ่งแวดล้อมมากขึ้น รวมถึงให้ความสนใจในแบรนด์ที่ตระหนักทางด้านผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อมด้วยเช่นกัน ดังนั้นแบรนด์ในอุตสาหกรรมแฟชั่นจึงควรปรับตัวไม่ให้มุ่งแสวงหากำไรจากการลดต้นทุนเพียงอย่างเดียว เนื่องจากการลดต้นทุนย่อมมาจากการที่แบรนด์ต้องใช้วัตถุดิบหรือวัสดุที่มีราคาต่ำ ซึ่งวัตถุดิบหรือวัสดุที่มีราคาต่ำเหล่านี้มักมาจากกระบวนการผลิตที่ทิ้งผลกระทบด้านลบต่อโลกทั้งสิ้น  ดังนั้นหากแบรนด์ต้องการสัดส่วนกำไรที่มาก แบรนด์จึงควรหาทางเพิ่มมูลค่าให้สินค้าไปพร้อมกับรูปแบบการดำเนินธุรกิจที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมมากขึ้น ดังเช่น แบรนด์ Freitag ในกรณีศึกษา ที่ได้รับความนิยมและสามารถตีตลาดได้อย่างกว้างขวางและประสบความสำเร็จอย่างยั่งยืนได้ในที่สุด


คำสำคัญ: การดำเนินธุรกิจ อุตสาหกรรมแฟชั่น กระบวนการผลิต สภาวะโลกร้อน แฟชั่นตามกระแส


Abstract
           Due to the seriousness of current global warming and the future trend, consumers realise the impact of the production process on the world. Fashion is growing, and as a result, there may be some brands that are not in demand in the market until they fail. Fashion increases exponentially, which may lead to some brands being unpopular in the market and not being bought until they fail. Therefore, in this article, the author pays attention and gives importance to studying the cause and a suitable solution for brands in the fashion industry. The purpose of this study is to collect and present information about the brand's business operations in the fashion industry under the global warming situation that the world is facing with an eco-friendly concept.The study found that the fast fashion industry has made a huge impact on global warming so as to make consumers pay more attention to the environment, including being interested in brands that are aware of their impact on the environment as well. Therefore, brands in the fast fashion industry should adapt themselves so they do not only profit from cost reduction. Because of the cost reduction, brands will unavoidably require low-cost raw materials or materials. These low-cost raw materials usually come from the manufacturing process, which will have a negative impact on the whole world. Therefore, if a brand needs a large percentage of profits, brands should find a way to add value to products while creating a more environmentally friendly business model. The Freitag brand in the case study proved to be popular and able to hit the market widely and ultimately achieve sustainable success.


Keywords: Business Operations, Fashion Industry, Production Process, Global Warming, Fast Fashion




Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

วิธีการอ้างอิง
Tangpattanakit, J. (2023). A Study of the Business Operations of Fast Fashion Industry Brands with Eco-Friendly Concepts Under Global Warming: Freitag’s Case Study. วารสารวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์, 2(1), 20–31. สืบค้น จาก https://kuojs.lib.ku.ac.th/index.php/jmsku/article/view/5243
บท
Articles